nipplepeople
Kostimi: Lidija Lovrić, Nikola Barbir

 ANITA CELIć CELLA
nipplepeople

Najtajanstveniji duo naše glazbene scene: "Maske ne planiramo skinuti, a naše majke vjeruju u pobjedu"

O kondicijskom treningu za glazbeno natjecanje, balansiranju privatnog i poslovnog, ali i anonimnosti koju uživaju od samog početka karijere razgovarali smo s nipplepeople, odnosno njihovim "Eurosong šaptačem" zbog kojeg je duo postao trio.

O kondicijskom treningu za glazbeno natjecanje, balansiranju privatnog i poslovnog, ali i anonimnosti koju uživaju od samog početka karijere razgovarali smo s nipplepeople, odnosno njihovim "Eurosong šaptačem" zbog kojeg je duo postao trio.

Njihov identitet i dalje je misterij, ali glazba im je itekako prepoznatljiva – baš kao i ekscentrične maske iza kojih se kriju već godinama. nipplepeople, electro-pop duo čije su pjesme poput "Frke", "Tebi" i "Balkan Expressa" osvojile publiku, sada ulaze u novo poglavlje svoje karijere – i to na velikoj sceni Dore. S pjesmom "ZNAK", odlučili su se upustiti u natjecanje koje ih nosi van njihove zone komfora, ali bez žrtvovanja autentičnosti zbog koje ih publika obožava.

Za ovu priliku, postali su trio – uz dvoje glazbenika, s njima je i Marko Grdošić, njihov dugogodišnji prijatelj i, kako sam kaže, ‘Eurosong šaptač’ benda. O Dori, pripremama, scenskom nastupu, ali i o tome što bi za njih značio eventualni odlazak na Eurosong, otkrili su nam u intervjuu.

Odakle ideja o prijavi na Doru – je li to nešto što već duže priželjkujete ili pomalo impulzivna ideja?

- Impulzivna ideja koju već duže vrijeme priželjkujemo. Najviše se vodimo neizvjesnošću. Mislim da smo se zato i prijavili. Poželjeli smo se malo nekog nepoznatog adrenalina, zabavne nelagode i slatkog straha.

U natjecateljske vode ulazite s pjesmom „ZNAK” – kako je nastala, što za vas simbolizira? Je li napisana baš za Doru?

- Kao i većina pjesama, "ZNAK" se začeo spontano i brzo, dok Dora još nije bila ni na vidiku. Porod je bio već neka druga i kompliciranija priča. "ZNAK" nas vodi kroz priču o prolasku vremena i neminovnim promjenama koje dolaze s krajevima. Bržeg je ritma, a opet nostalgičan. Balansira između prošlih sjećanja i sadašnjeg gubitka, reflektira na nestale trenutke, na ljubavi koje su prolazile. Ali, ako me ne vara intuicija, i ako sve nisam krivo shvatio, mislim da "ZNAK" najviše priča o raspadu benda.

Dora je natjecanje koje nosi određena očekivanja i format, upravo zbog Dore ste i vi postali i trio? Hoće li tome biti tako samo za potrebe ovog natjecanja ili će se suradnja nastaviti i nakon Dore, i potencijalnog Eurosonga?

- nipplepeople kao jedan sramežljiv duo pomalo odskaču od formata ovakvog natjecanja pa smo puno razmišljali o prilagodbi. Nazvali smo to svojevrsnim izlaskom iz ormara pa makar i samo jednom nogom. Zato na Doru dolazimo kao tim. Više nismo duo nego trio - dvoje glazbenika i moja malenkost, Marko, dugogodišnji prijatelj, Eurosong šaptač benda, a sada i svojevrsni glasnogovornik. Pokušat ću pogoditi što je članovima benda na umu i to približiti javnosti. Ovako uigrani sigurno zajedno odlazimo na Eurosong, a nakon toga su sve opcije otvorene. Čini mi se da uviđaju da ja polako postajem onaj dominantniji član benda, što im se iz nekog razloga ne sviđa.

Kako se Marko uklopio u duo, kao jedini neanonimni član tima? Nosi li on „najveći teret slave”?

- Snašao sam se kao riba u vodi! Prije bih rekao da ubirem ono vrhnje s kave nego da nosim teret. Uživam u ovoj kratkotrajnoj slavi i nadam se da će ovaj period potrajati čim duže.

image

Za kostime su već godinama zaduženi dizajneri Lidija Lovrić i Nikola Barbir

ANITA CELIć CELLA

Jeste li, s obzirom na to da ulazite u mainstream natjecanje, prilagodili svoj zvuk ili izgled kako biste se dodatno približili publici? Odnosno kako balansirate između autentičnosti i očekivanja (šire) publike?

- Mi ne znamo balansirati. "ZNAK" definitivno nije zamišljen kao pjesma koja će slijediti "glazbene trendove Eurosonga", već prati atmosferu nipplepeople, a samim time mislimo da je autentična i donosi nešto drugačije na Opatijsku pozornicu. Držimo palčeve da je upravo ta autentičnost ono što šira publika očekuje.

Osim prepoznatljivog zvuka, izgradili ste i prepoznatljiv imidž. Kostimi i maske su neizostavan dio vaše scenske pojavnosti s obzirom na to da se godinama nakon što ste stupili na glazbenu scenu još uvijek ne zna vaš identitet. Kako to da ste čvrsto odlučili cijelu svoju glazbenu karijeru biti anonimni/ nastupati pod maskama?

- Pod maskom smo zauvijek mladi, a nakon nastupa uvijek slobodno idemo do šanka kroz publiku, prepoznavajući neke ljude iz prvih redova, ali oni nas, gotovo u pravilu ne.

Što možemo očekivati od scenskog nastupa na Dori? Izradu kostima ste povjerili dizajnerima s kojima surađujete već godinama – jesu li dobili slobodne ruke ili rade prema vašim uputama?

- Najsretniji bi bili da gledatelji Dore ispred malih ekrana imaju osjećaj da su u publici na našem koncertu. Tako da se neće puno razlikovati od onoga na što je naša publika navikla. Nastupom ćemo vas povesti na put u očaravajući svijet nipplepeople u kojem se glazba spaja s modom i vizualnim doživljajem. Kostimi i modni izričaj igraju ključnu ulogu u stvaranju te atmosfere, a za to su zaduženi Lidija Lovrić i Nikola Barbir, koji već dugi niz godina pretvaraju nipplepeople zvuk u kostime. Za vizualni doživljaj u Opatiji zadužena je stalna suradnica i umjetnički direktor benda Anita Celić Cella, s novim članovima vizualnog tima - Martinom Peranovićem (autor lyric videa za ZNAK) i Hrvojem Radnićem (osciloskop vizualizacije koje je bend odnedavno počeo koristiti na svojim koncertima). Lidija i Nikola u svim ovim godinama suradnje nikad nisu imali sluha za naše ideje. Tako je i ovoga puta. Mi još ni ne znamo kako će kostimi izgledati!

image

nipplepeople ove godine prvi put dolazi na Doru, predstavit će se s pjesmom "ZNAK"

ANITA CELIć CELLA

Jeste li u nekom trenutku poželjeli skinuti maske i stati pred publiku bez njih? Možete li to uopće zamisliti?

- Takvog trenutka još nije bilo i ne možemo ga ni zamisliti.

Smatrate li da vam anonimnost omogućava veću umjetničku slobodu?

- Vjerojatno da, ali nismo nikad ništa radili neanonimno pa nismo sigurni kolika je točno razlika i da li zaista postoji.

Bi li odlazak na Eurosong značio novo poglavlje za Nipplepeople?

- Pobjeda na Dori bi donijela veliku odgovornost i tremu! Ipak treba na Eurosongu opravdati to povjerenje koje ti publika da glasanjem na Dori. Naše majke su uvjerene da imamo velike šanse za pobjedu! A onda Eurosong - e ta milijunska pozornica nam baš golica maštu! I totalno možemo vidjeti "ZNAK" na njoj. Eurosong bi sigurno bio najviša stepenica do sad, ali ni nakon njega ne bi prestali gledat prema gore.

U jednom intervjuu rekli ste da su kondicijski treninzi dio priprema za Eurosong – kada i kako trenirate?

- Krenuli smo jako nadobudno, svakodnevnim kondicijskim treninzima. Najveći fokus je bio na donjem dijelu tijela i zadnjicama, kako bi nam tajice u Opatiji čim bolje stajale. No svakodnevne upale mišića su postale neizdržive tako da je treninga sve manje, a mi smo naručili one umetke za gaće.

Tko je vaš najdraži pobjednik Dore, hrvatski predstavnik za kojeg smatrate da je svakako zaslužio da nas predstavlja na Eurosongu?

- Nekako se uvijek najrađe sjetimo Maje Blagdan i "Svete ljubavi" - odlična pjesma, ona razigrana koreografija i povijesni vrisak na eurovizijskoj pozornici.

Neovisno o rezultatu na Dori, što planirate dalje? Što obožavatelji mogu očekivati?

- Trenutačno smo čitavim našim bićima posvećeni Dori i daljnje planove smo na kratko stavili na stranu. Doduše, postoji jedna stvar koja je u pripremi, a to je objava kratkog doku filma kojim želimo prekrasnu energiju s naša dva posljednja velika koncerta u Zagrebu i Beogradu približiti široj publici.

image

nipplepeople

ANITA CELIĆ CELLA

Kako izgleda vaš privatni život – balansiranje između dnevnih poslova (ako ih ima?), glazbe i obitelji?

- Ni u ovome slučaju ne znamo balansirati, pogotovo posljednjih tjedana. Nedjeljne ručkove kod zabrinutih majki propuštamo već drugi mjesec zaredom. Plaše se da smo se odali čarima fast fooda, a istina je totalno suprotna.

I za kraj – koliko vam danas znači "Frka", pjesma koja je i danas vrlo popularna, obrada stare pjesme Zdenke Kovačiček? I koja vaša autorska pjesma vam je najmilija?

- Prekrasno je vidjeti kako nakon toliko godina ljudi i dalje razigrano njišu kukovima u ritmu "Frke", i otkrivaju ljubav i guzicu. Njih dvoje, kao i svaki roditelj, ne mogu odlučiti koje im je dijete draže. A ja nekako, uz "ZNAK", naravno, najviše pjevušim "Balkan Express".

24. veljača 2025 12:02