Švedska kuća IKEA angažirala je američku fotografkinju slavnih u sklopu svog projekta "Život kod kuće".
"U mojem radu dom je oduvijek imao važno mjesto. Od svojih sam početaka fotografirala ljude u njihovim domovima. To je način razumijevanja onoga što neka osoba doista jest. Savjet koji dajem mladim fotografima je da fotografiraju svoje obitelji. To je jedan od najboljih načina za početak karijere“, kaže američka fotografkinja Annie Leibovitz, jedna od najslavnijih umjetnica današnjice.
Svojim je portretima slavnih za časopise Rolling Stone i Vanity Fair te brojne druge najprestižnije magazine koji su si mogli priuštiti njezine editorijale, ispisala povijest tiskanih medija u drugoj polovici dvadesetog stoljeća, a njezina najpoznatija fotografija legendarnog glazbenika Johna Lennona i supruge Yoko Ono snimljena je svega nekoliko sati prije njegova ubojstva 1980.
A ove godine je prihvatila poziv tvrtke IKEA da u sklopu projekta "Artist in Residence" prikaže život običnih ljudi u njihovim domovima. Projekt se bazira na godišnjem istraživanju "Život kod kuće“ koje je provedeno u 37 zemalja, uključujući i Hrvatsku. Više od 37 tisuća ispitanika u njemu je otkrilo što njima znači dom, a njihovi odgovori će slavnoj fotografkinji poslužiti kao inspiracija da svojim objektivom dokumentira život ljudi kuće - baš onakvim kakav jest.
Leibovitz je, inače, poznata po svojoj sposobnosti prikazivanja privatnog svijeta brojnih poznatih osoba i njihovih najintimnijih trenutaka, a svojim radom prodire u dubine univerzalnog ljudskog iskustva, što je čini i idealnom suradnicom u tom projektu.
IKEA-ino izvješće "Život kod kuće" (Life at Home Report) najveće je izvješće te vrste u svijetu, a evo rezultata za Hrvatsku. Stanje gospodarstva, obiteljske financije te osobni životni standard uslijed trenutne krize povećanih životnih troškova su tri najveće brige za više od dvije trećine ispitanika. Više od polovice, njih 55 posto, smatra, pak, da njihov dom odražava njihovu osobnost i ono što doista jesu.
Dom prema njihovom mišljenju čine prostorije za osobne potrebe i interese, stvari koje su si sami kupili, te ukućani s kojima dijele svoju svakodnevicu. Sve veći broj ispitanika na globalnoj razini u važne članove kućanstva ubraja i kućne ljubimce, pa i sobno bilje, s kojima njih 13 posto i razgovara.
Među najvećim frustracijama građana u Hrvatskoj, pokazalo je istraživanje, našao se višak stvari za koje u kući nemaju prikladno mjesto. Uz generalni manjak prostora ispitanike frustrira i različita percepcija nereda kod drugih članova kućanstva, što im je predstavlja dodatni izvor nezadovoljstva.
Čak 90 posto ispitanika smatra da je važno osjećati užitak kod kuće, pa je zabrinjavajućim ocijenjen podatak da samo 69 posto njih taj užitak i osjeća. Da je dom mjesto sigurnosti pokazuje i podatak da je čak 40 posto hrvatskih ispitanika pod različitim izlikama radije ostalo kod kuće, nego otišlo na dogovoreni izlazak, a taj rezultat odskače od globalnog prosjeka od 23 posto. Za kraj možda i najvažniji podatak: svega četiri posto ispitanika u Hrvatskoj brine što drugi misle o izgledu njihova doma, dok veliku većinu tuđe mišljenje o tome uopće ne dira.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....