CROPIX
Tvoje lice zvuči poznato

Vodimo vas iza kulisa popularnog showa: Pogledajte kako se zvijezde pripremaju za transformacije

Posjetili smo ekipu showa "Tvoje lice zvuči poznato" i saznali kako izgleda proces nastajanja transformacija kojeg gledatelji nemaju priliku vidjeti.

Posjetili smo ekipu showa "Tvoje lice zvuči poznato" i saznali kako izgleda proces nastajanja transformacija kojeg gledatelji nemaju priliku vidjeti.

Ako ste i vi među onima kojima je nedjelja navečer rezervirana za opušten i zabavan televizijski sadržaj, onda vjerojatno pratite naša poznata lica u različitim transformacijama popularnog showa "Tvoje lice zvuči poznato". Ovaj format emitira se u nekoliko zemalja, a glavna ideja je da iz tjedna u tjedan poznate osobe iz svijeta glazbe, glume, sporta ili zabave imitiraju poznate glazbene ikone. Svi vjerni pratitelji showa složit će se kako je ovogodišnja osmorka zaista karzimatična i posebno talentirana, a oni su - Alen Bičević, Tomislav Marić ToMa, Antonia Dora Pleško, Mia Negovetić, Luciano Plazibat, Faris Pinjo, Antonija Šola i Marija Kolb. Zajedno s cijelim produkcijskim timom, pjevačkim mentorima, kostimografima, koreografima, šminkerima, snimateljima i ljudima koji brinu o rasvjeti stvorili su ove godine jednu zaista posebnu i zabavnu priču koja je iznjedrila mnoge vrhunske nastupe. Lako je svima nama sjediti pred malim ekranima i komentirati kako je netko nekoga dobro ili loše "skinuo", kako je neka maska vrhunska ili ni blizu originalu, no kada biste si posvijestili cijeli proces kojeg natjecatelji showa i svi ljudi koji rade na njemu iz tjedna u tjedan prolaze, shvatili biste da zaista zaslužuju posebnu vrstu priznanja. Mi smo se u to uvjerili jer smo imali prilike zaviriti "iza scene" i popričati sa svima njima.

image

Alen Bičević koji se transformira u Tajči

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Antonija Šola i šminkerski tim

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Antonija Šola kao Jasmin Stavros

TOMISLAV KRISTO CROPIX

Kandidate smo lovili po backstageu. Neki su sjedili na šminkanju, neki su pripremali tekst i koreografiju, a neki su uzeli mali predah prije samog snimanja. Nismo uspjeli razgovarati sa svima, ali ovi s kojima jesmo bili su jako dobro raspoloženi i već uživljeni u svoje nove uloge. Budući da je ovaj show zaista zahtjevan i ponekad na svim razinama iscrpljujuć, prvo sam ih pitala koji dio svega im je najizazovniji. "Najizazovniji dio svega je pored svih tih transformacija ostati svoj i ostati čiste glave, što je jako teško jer ako uđeš u lik do kraja, on ti ostane i ne možeš se do idućeg tjedna unijeti u novi", kaže Alen Bičević.

image

Alen Bičević priprema se za transformaciju u Tajči

TOMISLAV KRISTO CROPIX

"Ja bih rekao da je najteže kada dobiješ nekoga tko ti nije napet. Jer ako tu osobu ili pjesmu ne poznaješ ili to nije izvođač kojega bi ti privatno slušao, onda koliko god se trudiš, ulaziš u lik, ne možeš guštati koliko guštaš kad dobiješ nekoga tko ti je po želji", nadovezuje se Luciano Plazibat.

Mariji Kolb najteže polazi za rukom dijeliti pažnju na više stvari istovremeno. "Meni je ovaj vokalni dio uvijek izazov jer sam glumica pa s tim nisam na ti i naravno uklopiti sve - koreografiju, tekst koji ti pobjegne ako se zaneseš, držati pažnju na publici, žiriju, plesačima, na kostimu... Podijeljeni fokus mi je najveći izazov", kaže, a s njom se slaže i Mia Negovetić: "Sve je jako izazovno. Rekla bih da je to najzahtjevnije - kako sve skupa ishendlati. Ovaj show sam po sebi je zahtjevan, jako dugo traje, 13 tjedana, iz tjedna u tjedan skačeš u novu transformaciju... Projekt je stvarno super prilika i imam toliko novog iskustva za sve što dolazi, ali lagala bih kad bih rekla da nije zahtjevno", kaže.

ToMi je pak najteže sjediti mirno na stolcu dok ga šminkaju. "Ovaj dio sa šminkom mi je najteži jer je najnaporniji za izdržati - par sati sjediti dok oni sve to namještaju po licu", priznaje uz smijeh.

image

Luciano Plazibat kao Elvis Presley

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Marija Kolb postat će Cher

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Mia Negovetić kao Meri Cetinić

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Tomislav Marić ToMA kao Josipa Lisac

TOMISLAV KRISTO CROPIX

Svi se slažu u jednom - nije lako ući u lik, a da se pritom ne uđe u karikaturu. Zato prije samog nastupa najčešće gledaju intervjue, nastupe uživo i spotove osobe koju su dobili za transformaciju. "Fokusiram se na to koju sam pjesmu dobio i uzmem baš taj nastup, ali uživo jer su ti nastupi siroviji i više mogu pokupiti iz toga. Kada sam dobio Coloniu i Plamen od ljubavi pogledao sam te live nastupe nebrojeno puta, a da sam išao po spotu ljudi vjerojatno ne bi ni skužili da je to to", kaže Luciano. Mia pak ima drugu filozofiju, za nju je najvažnije saživjeti se s likom. "Nisam previše videa pogledala, više to radim po nahođenju. Npr. Brena je izašla iz mene - ja ni sama ne znam kako. Pogledala sam jedan video i to je to. Jednostavno kad krene, to mi dođe automatski ako se stvarno saživim s likom", objašnjava.

image

Studio TLZP-a

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Publika u studiju TLZP-a

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Kreativni producent Dinko Paleka u interakciji s publikom

TOMISLAV KRISTO CROPIX

Vrijeme koje kandidati provedu sa svojim pjevačkim i plesnim mentorima daleko je kraće od onoga koje sami moraju uložiti u pripremu. "Imamo jednu pjevačku, jednu plesnu probu u tjednu i ostalo je sve na nama", kaže Alen. Jedan od najtežih dijelova pripreme je približiti se boji glasa osobe u koju se transformiraju, a i po tom pitanju se svi slažu - lakše je imitirati nekoga kada imaš nešto za što se možeš uloviti.

"Ja mislim da to ovisi o tome koliko je boja glasa te osobe specifična. Ako je nešto prečisto, neodređeno, onda se ne možeš tome puno približiti, nemaš ništa za što bi se uhvatio", kaže Marija. Kada im nešto ne polazi za rukom neki to isplaču, neki se ulove nekog komičnog momenta kojim će ljude zabaviti ako se već ne mogu dovoljno približiti osobi koju imitiraju, a neki jednostavno znaju upravljati vlastitim mislima i odlukama. "Pokušavam ne ići s tim mindsetom da ne mogu. Kad mi dođe ta misao kažem si mogu. Idem tom obrnutom psihologijom. Hladan znoj me oblio kad sam saznala da sam dobila Chanel jer me otkada znam za sebe sram plesati. Chanel mi je probila sve predrasude o samoj sebi i dokazala sam samoj sebi da kada mislim da nešto ne mogu, zapravo mogu. To je stvar samo vlastitog mindseta i probijanja granica", pojašnjava Mia.

image

Faris Pinjo i Luciano Plazibat

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Police sa cipelama

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Garderobni dio TLZP-a

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Svatko ima svoj ormarić

TOMISLAV KRISTO CROPIX

Još jedna prepreka s kojom se suočavaju je osjećaj srama, osobito ako npr. muški kandidat mora uskočiti u žensku ulogu. "Sramio sam se na početku. Pogotovo kada sam dobio prvu žensku ulogu, Ninu Badrić. Čak nije toliko ni sram nego ta neugoda, razbacivat‘ se u štiklama... Ali poslije ti postane to normalno i shvatiš jednostavno s vremenom da nam je zabavno, da uživamo, da je ekipa talentirana i da je šteta uništiti rad 30 ljudi zbog osjećaja srama", iskren je ToMa.

"Gledam ovaj show od prve sezone i po prirodi sam osoba koja rijetko osjeća sram. Kada znam da izgledam kao karikatura i da je to drugima presmiješno onda se potrudim da taj humor iznesem do kraja. Kada sam dobio npr. Nedu Ukraden znao sam da ja to ne mogu, te noge, lice i sve, što ću ja s tim? I onda sam shvatio da mogu nasmijati ljude. Mogu se toliko zabavljati da i druge zabavim i to onda uvijek ispadne dobro", nadovezuje se Luciano.

Generalna priprema sezone traje nekoliko mjeseci prije samog početka snimanja, kaže nam kreativni producent Dinko Paleka. "Kroz te pripreme imamo nekakav okvir, no kada izaberemo kandidate, oni imaju vrlo malo vremena za pripremu i moraju imati taj svoj vlastiti vojni moment i uložiti trud da se dogodi sve što se treba dogoditi u sedam dana", objašnjava. Na pitanje po kojim kriterijima uopće biraju kandidate odgovara mi kako su oni ove godine bili poprilično jasni. "Tražili smo ljude koji imaju najbolju sposobnost imitacije, ljude koji su pjevački dovoljno nadareni da mogu iznijeti pjesmu i koji imaju taj glumački moment. Trebamo ljude koji bi inače u društvu bili zabavljači, koji to prirodno imaju u sebi, ali da su istovremeno motivirani biti u tom showu - baš zbog tih napornih priprema i zbog toga što je puno toga na njima samima", naglašava Paleka.

image

Dinko Paleka, kreativni producent TLZP-a

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Dinko Paleka s publikom

TOMISLAV KRISTO CROPIX

Produkcijski tim ukupno broji preko 100 ljudi, a uži kreativni i uži organizacijski tim svaki ima po 10 članova. Po uputama kreativne produkcije rade i kostimografi. Na čelu ovog tima je Emina Kušan koju smo uhvatili na prepad, ali rado nas je provela kroz garderobni dio i ispričala nam svoju priču.

"Imam cijeli tim uz sebe, sa mnom u garderobi je pet cura, mojih suradnica, imamo i krojačicu, imamo curu koja izrađuje sav nakit, koja ukrašava...Kad je frka svi se primimo posla i radimo po cijele dane (smijeh). Ponedjeljak i utorak kroz jutro nabavljam materijale, nosim ih krojačici, dogovaramo krojeve, u popodnevnim satima su probe... Kada ne koristimo usluge šivanja onda cure obilaze dućane, isprobavaju to s plesačima, šaljemo si u grupe... Dan počinje rano ujutro i završava u 18 ili 19 sati navečer", kaže Emina. I kostimi i neki dodatni ukrasi koji čine transformaciju uglavnom se izrađuju, objašnjava, no isto tako postoje i stvari koje ljudi ne primjećuju toliko pa ih je lakše kupiti. "Ako je npr. u pitanju zlatni sat i dvije tri šljokice na njemu, mi ćemo staviti samo zlatni sat i nitko neće primijetiti te detalje. Isto tako, ako je netko za transformaciju dobio Petra Grašu koji uglavnom nosi sakoe, to nam je lakše kupiti. No ako je ženska osoba Petar Grašo, onda se sako šiva jer ga moramo prilagoditi ženi", pojašnjava.

image

Emina Kušan, kostimografkinja

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Ekipa iz kostimografije u garderobi TLZP-a

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Kostimografkinje TLZP-a

TOMISLAV KRISTO CROPIX

S Eminom se slažu i njezine kolegice i suradnice. Glavna i odgovorna za šminku je Martina Novaković, a riječ je prepustila svojoj kolegici Marini Mamić koja završnim makeupom i sjenčanjem postiže nevjerojatne transformacije. Zanimljivo je to da se kandidatima najprije uzima odljev lica koji se kasnije koristi kao podloga za svaku transformaciju. "Ima nas puno tu u make-up sektoru i svatko treba odraditi svoj dio posla tako da u početku kandidatima treba prvo nalijepiti protetiku - umjetne obraze, nos, usne, sve što treba za tog lika u kojega ih transformiramo, a tek nakon toga ide make-up. Znaju nam sjediti satima, ovisno o težini transformacije, znalo se dogoditi i po šest sati u komadu. Smiju samo na toalet, ali odmah se moraju vratiti", govori Marina kroz smijeh. Zanimalo nas je o čemu ovisi uspjeh transformacije. "Pa naravno ako postoje već neke predispozicije ili sličnosti - crte lica ili oblik glave - da će sigurno biti uspješnija transformacija, no neke se stvari nažalost ne mogu promijeniti. Nos se npr. ne može drastično smanjiti, može se suziti konturama, ali ne mogu se neke stvari odrezati. S protetikom možemo izvlačiti ono što fali, taj dio je lakši - napraviti nekome veće obraze, produžiti bradu itd. No skratiti nešto ili smanjiti ide puno teže", kaže Marina. A osim na kostim, šminku, frizuru i ostalo što se na njih namontira, kandidati moraju misliti i na korake, odnosno koreografiju.

image

Marina Mamić, šminkerica

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Marina Mamić i Tomislav Marić

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Antonija Dora Pleško kao Édit Piaf

TOMISLAV KRISTO CROPIX
image

Mia Negovetić koju transformiraju u Meri Cetinić

TOMISLAV KRISTO CROPIX

Za koreografiju je zadužena Helena Janjušević. Koreografija se slaže prema uputama kreativnog dijela produkcije i tu postoji više opcija. "Ponekad se kopira identičan nastup - npr. ako je u pitanju nastup s Eurosonga onda će se rekreirati cijeli i koreografija se pokušava učiniti što sličnijom. Onda postoji varijanta u kojoj kreativni tim želi prebaciti neku vibru i ideju koju prenosi ta pjesma pa onda tu ja imam malo slobodnije ruke u smislu improvizacije i ne mora se nužno sve kopirati. Zapravo je vrlo raznoliko, često naš moodboard nije nužno vezan uz spot nego se izmisli nova priča jer spot možda nije takav da se može rekreirati na sceni", kaže Helena. Prekrasno je to što su plesači uvijek tu kraj kandidata pa oni mogu i škicnuti prema njima. Divni su i jako se trude i baš volim raditi s njima. Puno se daju i narade kao i kandidati i lijepa je to onda sinergija na sceni", istaknula je.

image

Helena Janjušević i plesači TLZP-a

LUKA ČOP

U svakom slučaju, iscrpan je ovo proces koji zahtijeva probijanje svih mogućih granica, a ovoj osmorki i cijelom timu TLZP-a to itekako polazi za rukom. Bliži se i kraj sezone pa ćemo tako uskoro saznati i ovogodišnjeg pobjednika/pobjednicu, a do tada se veselimo mnoštvu zabave koje će nam donijeti ova vesela ekipa.

Linker
21. studeni 2024 11:12