LAUNCHMETRICS/SPOTLIGHT
SVAKI KORAK JE VAŽAN

Vrijeme je za promjene: Modni i beauty brendovi stavljaju sve veći fokus na važnu praksu

Mjesec travanj je poseban na više načina, ali i zbog činjenice da je to mjesec u kojem slavimo Dan planete Zemlje. Idealno je vrijeme da se zapitamo kako da sami pomognemo u očuvanju okoliša.

Mjesec travanj je poseban na više načina, ali i zbog činjenice da je to mjesec u kojem slavimo Dan planete Zemlje. Idealno je vrijeme da se zapitamo kako da sami pomognemo u očuvanju okoliša.

Travanj je za mnoge mjesec u kojem puno više razmišljaju o zaštiti okoliša jer se 22. u mjesecu obilježava Dan planeta Zemlje. No više no ikad važno se gotovo svakodnevno podsjetiti koliko je zaštita okoliša ključna za naš svakodnevni život te na koji način možemo doprinijeti održivosti.

U svijetu u kojem je fokus na modi koja je brza i prolazna, a kozmetička industrija često opterećena prekomjernom potrošnjom, važno je promišljeno pristupiti načinu na koji kupujemo i koristimo proizvode, odnosno koje brendove biramo. Tu održivost ne smije biti samo trend, već nužnost koja zahtijeva promjenu načina razmišljanja i djelovanja. Pomak se vidi i kod trendseterica koje podsjećaju kako je itekako IN brinuti o zaštiti okoliša pa je sve veći naglasak na recikliranju odjeće, na obraćanju pozornosti na korištene materijale, ali i praksama same proizvodnje. Upravo zbog sve veće osviještenosti kupaca, i veliki brendovi sve veći naglasak stavljaju na održivost. Primjera radi luksuzni talijanski brend, pokrenuo je "Gucci Equilibrium" inicijativu koja promiče održivost kroz cijeli lanac opskrbe. Brend se zalaže za upotrebu održivih materijala, smanjenje emisije stakleničkih plinova te podržava projekte za zaštitu okoliša i prirode. I naravno nije jedini.

image

Gucci je jedan od predvodnika u segementu očuvanja okoliša

LAUNCHMETRICS SPOTLIGHT

Osim u modnom svijetu, zaokret prema održivosti dogodio se i u beauty industriji. Sve više velikih kozmetičkih kuća brine o okolišu pa su mnogi prve promjene uveli kroz recikliranu ambalažu, ali naglasak je i na formulaciji proizvoda bez štetnih sastojaka. Jedan od predvodnika održivosti u tom području je brend Lush, koji svoje proizvode pakira u recikliranu ambalažu, dok za gotovo polovinu proizvoda pakiranje nije niti potrebno.

image

I kozmetički brendovi sve veći fokus stavljaju na održivost

PEXELS

Upravo zbog toga može se očekivati kako će se tvrtke sve više posvetiti zaštiti okoliša, čime se otvara i prostor za stručnjake koji će ih kroz cijeli proces voditi. O tome koji su izazovi u uvođenju održivih praksi razgovarali smo sa stručnjakinjama iz konzultantske firme DVOKUT-ECRO.

Ističu da je jedan od najkompleksnijih izazova definitivno pronalaženje načina za smanjenje emisija stakleničkih plinova kao i smanjenje otpada, a da to ne utječe na kvalitetno poslovanje tvrtke. Također, usklađivanje s regulativama i kontrolama nekim firmama koje nisu bile pripremljene za to, predstavlja gubitak različitih resursa. Sve navedeno zapravo zahtijeva promišljanje o novim pristupima, ulaganjima u inovacije i suradnju s različitim dionicima radi postizanja održivog poslovanja.

"Ako govorimo o lancu vrijednosti, onda se firme često susreću s povećanim pritiskom da osiguraju da njihovi dobavljači slijede odgovorne prakse, što je ponekad izazovno provjeriti ili utjecati na to. Uz to, neki kriteriji postaju ključni u odabiru dobavljača, što zahtijeva temeljito integriranje tih faktora u strategije i općenito u poslovanje firme. Sve ovo zajedno predstavlja složen izazov, ali istovremeno pruža priliku za stvaranje novih ideja i kreativnog pristupa", objasnila nam je Antonija Trlaja Magdić, mag. ing. prosp. arch. Upravo tim stručnjaka tvrtke DVOKUT-ECRO itekako može pomoći u preuzimanju odgovornosti oko utjecaja na okoliš.

"DVOKUT-ECRO kao konzultantska firma na području zaštite okoliša može biti ključni partner i pomoć svima onima koji se susreću s gore navedenim izazovima. Široka paleta usluga koje nudimo, stručni multidisciplinarni tim s dugogodišnjim iskustvom stečenim u Hrvatskoj, ali i u široj regiji su svakako snage koje možemo usmjeriti prema našim klijentima. Mi kao tvrtka, ali i svaki pojedinac osobno razvijamo se svakodnevno kako bi bili u korak sa svim regulativama i trendovima pa tako nudimo podršku u obliku analiza i procjena, razvoja strategija, edukacija i inovativnih rješenja", Članica Uprave Tajana Uzelac Obradović, mag. biol. Jedno je sigurno, svijest o održivosti polako, ali sigurno širi se diljem svijeta, a očekuje se povećanje regulacija u svim granama poslovanja. Brendovi će sve više biti pod pritiskom da se pridržavaju strožih standarda održivosti, dok će vlade i međunarodne organizacije podupirati inovacije i održive prakse kroz poticaje i regulativu.

Održivost više neće biti samo "dodatna opcija", već ključni element konkurentnosti i dugoročnog uspjeha

"Razmišljajući o tome očekuje se da će održivost biti još uvijek u središtu pažnje, ali s još većim zamahom i napretkom. Održive prakse će sve više postati standardni dio poslovnog modela za većinu tvrtki. Održivost više neće biti samo "dodatna opcija", već ključni element konkurentnosti i dugoročnog uspjeha. Vjerujemo da će inovacije te korištenje umjetne inteligencije igrati ključnu ulogu u podržavanju održivosti u vidu boljeg praćenja, upravljanja i optimizacije", objasnila nam je Predsjednica Uprave tvrtke DVOKUT-ECRO Mr. sc. Ines Rožanić, MBA.

image

DVOKUT zapošljava 30 djelatnika, među kojima 15 voditelja projekta sa preko 10 godina iskustva. Stručni tim je multidisciplinaran, a čine ga stručnjaci iz različitih područja: kemija, ekoinženjerstvo, biologija, ekonomija, promet, šumarstvo, krajobrazna arhitektura, fizika, geologija, geografija, geofizika, građevina i energetika

DVOKUT-ECRO

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Gloria x DVOKUT-ECRO

Linker
01. studeni 2024 10:30