Porvenir je treća i za sada posljednja epizoda Renatinog izložbenog ciklusa kojeg je započela 2016. godine.
Ovaj tjedan otvorena je izložba hrvatske umjetnice Renate Poljak pod nazivom Porvenir PORVENIR (Budućnost) u Galeriji Kranjčar koju možete razgledati do 20.listopada. Muzejski savjetnik Mladen Lučić istaknuo je kako Renata Poljak ovom izložbom nastavlja svoja paralelna istraživanja vizualnih medija i aktualnog sociološkog temata koji obuhvaća fenomenologiju migracija, odnosno napuštanja zavičaja, odlaska i putovanja.
"Oslanjajući se na obiteljsku priču (ekonomska migracija njenog pradjeda u Čile), Renata formira ciklus čiju okosnicu čine njezini autorski filmovi koji su istovremeno polazište i sukus složene cjeline inventivnog i inovativnog vizualnog narativa. Porvenir je treća i za sada posljednja epizoda ovog impresivnog Renatinog izložbenog ciklusa kojeg je započela 2016. godine radom (svaka izložba, odnosno priča tretira se kao cjelovit umjetnički produkt) Partenza, a nastavila Terrom incognitom", rekao je Lučić.
Prostor kao dio tvorbe umjetničkog djela
Kao i prethodne dvije, dodaje Lučić, izložba Porvenir također će biti predstavljena i postavljena u Galeriji Kranjčar, što je bitno i stoga što Renata u svoj rad uključuje niz subjekata pa tako i sam izložbeni prostor koji ravnopravno sudjeluje u tvorbi umjetničkog djela.
"Porvenir se osim središnje projekcije filma istog naslova sastoji od neonske instalacije, light boxova, fotokolaža i dvokanalne video instalacije, a umjetnički postupak identičan je kao i u dvije prethodne cjeline. Renata naime dograđuje film, koji je osnovni (i neovisni) dio izložbe, fotografijama s njegovog snimanja na kojima će intervenirati izvjesnim postupkom kolažiranja, potom će izabrane filmske kadrove uvećati, umnožiti te transponirati u druge medije da bi na kraju nadgradila filmski temat crtežima, instalacijom ili tekstom", nastavio je Lučić.
"U filmu Partenza autoričina prabaka stoji na morskom žalu čekajući brod s pismom supruga koji je otišao u svijet u potrazi za boljim životom. Njegov povratak, kao i mnoge druge žene, nije dočekala. Film Porvenir sada nam pokazuje taj zabačeni gradić, smješten doslovno na kraju svijeta, u kojem većinu stanovnika još čine potomci onih Hrvata što su preživjeli. Tamo, u zemlji gdje uzburkano more spaja nebo i zemlju, na žalu stoji praunuka davnog migranta promatrajući brod koji dolazi ili odlazi. Priča o migrantima se nastavlja kao i priča o metafori i stvarnosti Obećane zemlje. Budućnost – Porvenir", poručio je Lučić.
Čitajte i:
Filmski biser iz Makedonije: Bog postoji u obliku ekranizirane nejednakosti žena i muškaraca
Vrisak u ritmu Arsena Dedića: Velika biografija dubinski je uvod u fenomen legendarnog glazbenika
Luka različitosti: Brojne književne zvijezde na Festivalu europske kratke priče
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....