Posljednjih godina ljudi diljem svijeta bili su izloženi povećanoj količini stresa, neizvjesnosti i morali su su svoje živote prilagoditi tome. Prioriteti su se promijenili, a jedan od najvažnijih postao je upravo pojam koji obuhvaća da se dobro osjećate i dobro funkcionirate u svim segmentima života.
Kada ste se posljednji put zapitali koliko ste zapravo sretni u životu? No, znate li što je točno sreća? Gotovo svaki čovjek ima svoju definiciju sreće i blagostanja koje želi postići u životu. Posljednjih godina sve se više govori o tome kako nema ništa vrjednije od življenja sretnog, zadovoljnog i smislenog života, a svaki taj segment se sastoji od mnogo različitih dijelova. No, dobra vijest je da se svaki od tih dijelova može poboljšati izgradnjom određenih vještina i usvajanjem zdravih navika.
Upravo zato u posljednje vrijeme sve se više razgovara o pojmu well-beinga, odnosno kako bismo pokušali laičkim rječnikom reći - stanja u kojem se osjećamo ugodno, zdravo i sretno i dobro funkcioniramo. Drugim riječima, well-being je po mnogima pojam koji je poprilično individualiziran i zapravo kombinacija faktora koji obuhvaćaju fizičko, mentalno, emocionalno i socijalno zdravlje.
Koristan model za well-being potječe iz područja pozitivne psihologije. Riječ je o PERMA-H modelu čiji je autor Martin Seligman, a sastoji se od šest elemenata: P - positive emotions - pozitivne emocije, E - engagement - angažiranost, R - relationships . odnosi, M - meaning - smisao, A - achievement - postignuće, H - health - zdravlje. Posljednjih godina ljudi diljem svijeta bili su izloženi povećanoj količini stresa, neizvjesnosti i morali su prilagoditi svoje živote kako bi pokušali uspostaviti savršen balans. Prioriteti su se mijenjali baš kao i ljudi, a samim time i poslodavci.
Postalo je gotovo normalno da radnici žele dio radnog vremena odraditi od kuće, ali i da više brinu za svoje zdravlje. Stoga ne čudi što je u svijetu trend da poslodavci sve više brinu o cjelokupnom stanju svojih radnika. No, i kod nas ima onih koji su se odlučili dodatno se pobrinuti za zadovoljstvo i well-being svojih zaposlenika. Raiffeisenbank Austria je tako pravi predvodnik brige za well-being svojih radnika koji je pokrenuo gotovo jedinstven program - RBA BeeWell. O čemu je zapravo riječ otkrila nam je RBA HR generalistica Josipa Graf.
Možete li nam reći kako je uopće došlo do ideje da pokrenete program RBA BeeWell?
- Nama je oduvijek bilo važno kako se naši ljudi osjećaju na radnome mjestu. U proteklim godinama pružali smo razne pogodnosti zaposlenicima, kao što su slobodni dani, psihološka podrška u situacijama povećanog stresa, edukacije na teme upravljanja stresom, izgradnje asertivnosti i dr. Međutim, svjesni smo da uvijek možemo biti bolji. Početkom godine smo imali zahtjevan projekt vezan uz EURO, u kojem su naši zaposlenici uložili veliki napor. Naši kolege su dali sve od sebe kako bi osigurali da se ovaj projekt odvije glatko (i hvala im na tome), a sada je naš red da njima pružimo nešto zauzvrat. To nam je bio dodatni poticaj da poduzmemo korake kako bismo našim zaposlenicima pružili još veću podršku. Htjeli smo staviti fokus na razvoj njihovog well-beinga te se iz te ideje „rodio“ program BeeWell.
Što program nudi zaposlenicima?
- Program nudi sve. Uključuje webinare i radionice na različite teme, individualno psihološko savjetovanje, pa čak i mogućnost vježbanja te još mnoge druge aktivnosti. Namjerno smo osmislili program koji je raznolik te koji pokriva širok spektar aktivnosti i tema, tako da svatko od naših zaposlenika u njemu može pronaći nešto za sebe. Posebno smo ponosni što smo omogućili aktivnosti i uživo i online, tako da mogu biti dostupne svim kolegama i kolegicama koje rade diljem Hrvatske. A najbolje od svega je da planiramo nastaviti rasti i razvijati naš program i dalje.
Koliko je danas zaposlenicima važno da poslodavac brine o njihovom well-beingu?
- Jako im je bitno. Svi zaposlenici, a posebno zaposlenici mlađih generacija, sve veći naglasak stavljaju na važnosti ostvarenja well-beinga na poslu. Iz tog razloga smo u RBA odlučili da moramo poštovati razvoj i promjene koje su se dogodile nakon razdoblja korone. Uvažili smo stavove naših zaposlenika o tome da im je bitna mogućnost rada od kuće, kao i fleksibilno radno vrijeme, pa smo im to omogućili kad god i gdje god je bilo moguće. Također su naglasili da im je bitan njihov godišnji odmor pa smo početkom godine povećali broj dana godišnjeg odmora na minimum od 26 dana (a mogu imati i više dana godišnjeg odmora).
Kakve su reakcije zaposlenika?
- Fantastične, pune hvale, na što smo iznimno ponosni: „Čista petica za inicijativu“; „Ovo je nešto najbolje u RBA u zadnjih nekoliko godina!“; „Oduševljena sam temom, hvala što ste to organizirali“. Jako nas veseli što je feedback naših zaposlenika vrlo pozitivan. Oni prepoznaju da im ovakav program treba, a sve ovo nam je pružilo podršku i dalo „vjetar u leđa“ da i dalje zadržimo fokus na njemu i njegovom razvoju.
Imate li još planova za proširivanje programa ili uvođenje nekih drugih inovacija u RBA?
- Naravno. Već sada razmatramo što bismo novo mogli uvesti iduće godine. Bitno nam je da program bude koristan. Želimo da naši zaposlenici mogu izvući maksimum iz njega i zato od njih prikupljamo povratne informacije na aktivnosti u programu, a na temelju njih ćemo program dalje razvijati i poboljšavati. Planiramo zadržati neke aktivnosti koje su se pokazale kao potpuni pogodak, prilagoditi druge i, naravno, uvesti neke uzbudljive novitete.
Sadržaj je nastao u suradnji Gloria x RBA
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....